Klachten over de huisarts

Patiënt voelt zich vaak niet serieus genomen
Nieuws
12-04-2021
Lorette Harbers

Ruim een derde van de klachten die patiënten bij de huisartsenpost uiten, hebben betrekking op onprofessioneel gedrag van de huisarts. In de meeste gevallen voelt de patiënt zich niet serieus genomen. Dat blijkt uit een recent gepubliceerd Nederlands onderzoek.

Er is weinig onderzoek gedaan naar wat mensen van hun huisarts verwachten op het gebied van ‘professionaliteit’. Om daar verandering in te brengen, voerden Pieter Barnhoorn (LUMC) en collega’s een retrospectief, kwalitatief onderzoek uit naar klachten die patiënten over hun huisarts indienen (BJGP Open. 2021; online 15 februari). Zij deden dat op ...

3 gratis NTvG-artikelen lezen? Maak een online account aan!

Registreer: 3 gratis artikelen

Al een NTvG-account? Log in

Alle artikelen direct lezen?

Abonneer:  €21,00 per maand

  • wekelijks het tijdschrift in de bus
  • online toegang tot nieuws en alle artikelen
  • toegang tot alle geaccrediteerde nascholing