Voedings- en gezondheidsclaims voor flesvoeding onvoldoende onderbouwd

Een zuigfles
Niels J. Elbert
Citeer dit artikel als
Ned Tijdschr Geneeskd. 2023;167:D7626

Waarom dit onderzoek?

Jaarlijks besteedt de industrie miljarden aan reclames voor flesvoeding, die vaak gericht zijn op emoties. Voedings- en gezondheidsclaims voor flesvoeding zijn controversieel, omdat ze de vermeende voordelen van flesvoeding ten opzichte van borstvoeding kunnen versterken, terwijl borstvoeding de beste voeding is voor baby’s.

Onderzoeksvraag

In hoeverre zijn…

Auteursinformatie

Contact N.J. Elbert (niels_elbert@hotmail.com)

Auteur Belangenverstrengeling
Niels J. Elbert ICMJE-formulier
Industrie beïnvloedt onderzoek naar flesvoeding
Dit artikel is gepubliceerd in het dossier
Public Health
Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel?
Check onze AI-tool en verbaas je over de antwoorden.
ASK NTVG

Ook interessant

Reacties