Communicatie/marketing adviseur

Op het kantoor aan het Museumplein in Amsterdam werkt een klein, hecht team aan de publicaties van het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde (NTvG), een breed, gerenommeerd vakblad voor artsen.

Het NTvG heeft plaats voor een ervaren

Communicatie- en marketing-adviseur (32 uur)

Wat ga je doen?

In deze brede en zelfstandige functie ga je aan de slag met de communicatie- en marketingactiviteiten van het NTvG en de Gezonde Zorg-campagne. Je geeft richting aan alle activiteiten die hieruit voortkomen:

  • Meedenken over het uitwerken en uitvoeren van de strategische lijnen;
  • Communicatieplannen opstellen voor deelprojecten en die uitvoeren;
  • PR verzorgen/persberichten schrijven in het kader van Gezonde Zorg;
  • Meewerken aan het opzetten van (online) (wervings) campagnes;
  • Online media exploreren en inzetten; zoals webinars, podcast, video;
  • Sociale media effectief en efficiënt inzetten;
  • Bijdrage leveren aan andere marketing- en communicatie-activiteiten, waaronder de lancering van de nieuwe website.
  • Je zet je brede vakinhoudelijke expertise op communicatiegebied in voor vernieuwing en ondersteunt de organisatie in haar ontwikkeling op dit gebied.

Wat breng je mee?

Wij zoeken een communicatieadviseur die goed kan omgaan met de dynamiek van veranderen en daar de communicatiestrategie en -activiteiten op afstemt. Een energieke en ervaren persoon die graag zijn/haar tanden zet in een nieuwe uitdaging.

  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante ervaring in communicatie en/of marketing en een opleiding op HBO-niveau in die richting;
  • Bij voorkeur heb je kennis van en ervaring in de zorg of een non-profit organisatie;
  • Je hebt sterke redactionele kwaliteiten die je inzet voor artikelen, sociale media en andere communicatiemiddelen. De taal die je gebruikt is begrijpelijk en leest prettig;
  • Je bewaakt de samenhang in alle niet-inhoudelijke communicatie richting de doelgroep. Je hebt duidelijke ideeën over effectief communiceren en het opbouwen van een reputatie.
  • Je voelt je betrokken bij de missie en werkwijze van het NTvG en hebt sterke affiniteit met Gezonde Zorg-vraagstukken zoals medicalisering en overbehandeling.
  • Je bent een creatieve/innovatieve denker, conceptueel sterk en hebt een kritische opbouwende blik. Maar je bent ook in staat om zaken concreet te maken in de uitwerking.
  • Je denkt vanuit ‘digital first’ en snapt de toepassingsmogelijkheden van technologie en van online media & -kanalen.

Wat kun je van ons verwachten?

Het NTvG is een kleine, zelfstandige organisatie zonder winstoogmerk. Hier ga je werken in een hecht en gedreven team, in een gezellige sfeer, bij een vaktijdschrift dat wil bijdragen aan een betere en duurzamere gezondheidszorg in Nederland.

Er wacht een inspirerende werkplek aan het Museumplein met heerlijke koffie en een goede gezamenlijke lunch (wanneer het weer kan J). Het NTvG biedt een marktconform salaris en de werktijden en –dagen zijn in overleg in te vullen. Startdatum z.s.m.

Organisatie

Het NTvG is een gezaghebbend vakblad voor artsen. Het verschijnt al 164 jaar wekelijks op papier en heeft een uitgebreide digitale variant. Wij zijn een kleine, zelfstandige organisatie (22 personen, 15 fte) zonder winstoogmerk. Het team bestaat uit artsen, journalisten en redactie- en marketing/online medewerkers.

Voor verdere informatie over de functie kun je contact opnemen met Mirjam Zwetsloot (marketingmanager): m.zwetsloot@ntvg.nl of 06-53796472.

Sollicitatie

Wil je ons team komen versterken als communicatie adviseur bij het NTvG? Solliciteer dan via onderstaande knop. Stuur ons je motivatie en CV vóór 19 mei 2021.

Solliciteer nu