Op het redactiekantoor aan het Museumplein te Amsterdam werkt een klein, hecht team aan de productie van het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde (NTvG): een breed, gezaghebbend vakblad voor artsen. Het NTvG is bezig met een veelomvattende transitie om aansluiting te garanderen bij de nieuwe generatie artsen. Wij zoeken per direct een
Online marketeer (32-38 uur)
die de transitie mede vorm gaat geven.
Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor onze social media, maakt een social media plan en werkt posts uit, gericht op het verspreiden van onze content én het werven van nieuwe abonnees;
Je houdt onze kanalen met een scherp oog in de gaten en haakt in waar nodig of speelt signalen door naar de juiste persoon/afdeling;
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, uitzetten en beheren van e-mail flows en (betaalde) online campagnes;
Je maakt verschillende nieuwsbrieven waarin we artikelen uitlichten die door 15.000 artsen worden gelezen en je denkt mee hoe we ze kunnen verbeteren, o.a. door A/B testen en het duiken in de statistieken;
Je analyseert (gebruikers)data en deelt verkregen inzichten;
Je neemt initiatieven om nieuwe ideeën uit te werken, je betrekt er collega’s bij en brengt het vervolgens eventueel in praktijk;
Wie ben jij?
Online kent voor jou geen geheimen. Samen met je collega’s ontwikkel je de strategie voor social media, stel je duidelijke doelen, meet je de resultaten, voer je uit, verricht je onderzoek en zorg je ervoor dat de online kanalen continue worden aangepast en verbeterd. Je vindt het leuk om na te denken over hoe een boodschap zo goed mogelijk bij de beoogde doelgroep terecht komt. Je kunt creatief meedenken maar houdt ook van de uitvoering van je eigen plannen en bent daarbij klantgericht. Je hebt een goed gevoel voor taal, houdt ervan om data gestuurd te werken en bent creatief.
Verder:
- Heb je HBO werk- en denkniveau met een opleiding in de richting van communicatie/marketing;
- Zo’n 3 jaar ervaring opgedaan met digitale communicatie;
- Ben je een teamplayer en bereid om werk van een ander over te nemen als dit nodig is;
- Ben je dienstverlenend en werkt nauwkeurig en gestructureerd, werken onder tijdsdruk haalt het beste in je naar boven;
- Ervaring met applicaties als Drupal, Salesforce, Copernica, Mailchimp, Google Analytics en Photoshop;
- Affiniteit met medische vakinformatie is een pré.
Wat kun je van ons verwachten?
Het NTvG is een kleine, zelfstandige organisatie zonder winstoogmerk. Je gaat deel uitmaken van een bevlogen team van 25 mensen dat een prachtig product aflevert. Wij volgen de laatste medische ontwikkelingen op de voet.
Er wacht je een inspirerende werkplek in een monumentaal pand aan het Museumplein met heerlijke koffie en een goede gezamenlijke lunch. Je hebt de mogelijkheid om deels thuis te werken. Het NTvG biedt een marktconform salaris (+ 13de maand), 27 vakantiedagen, laptop, reiskostenvergoeding, een pensioenregeling en flexibele werktijden. Deze functie is in eerste instantie voor een jaar met mogelijkheid tot verlenging. Startdatum: z.s.m.
Het NTvG streeft ernaar een diverse en inclusieve organisatie te zijn. We vinden het belangrijk om iedereen gelijk te behandelen en dezelfde kansen te bieden. Wij moedigen daarom iedereen aan om te solliciteren, ook als je het idee hebt niet volledig te voldoen aan alle functie-eisen. Denk je dat jij de online marketeer bent naar wie wij op zoek zijn?
We ontvangen je reactie graag vóór 15 maart via deze link. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Mirjam Zwetsloot (m.zwetsloot@ntvg.nl).