NTvG archief

Over de cover

Foto: Frank Muller/Zorginbeeld
Inhoudsopgave: 

Redactioneel

Doctor’s got talent
Open

Gabor Linthorst en Jochen Cals
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:B1525

Nieuws

Nieuws

Studenten voldoen niet aan richtlijnen gezonde voeding

Hans van Maanen
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:C4008

Kan reflecteren ook kort en krachtig?

Stephanie Stassen
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:C4011

Minder studievaardigheden, meer depressieve symptomen

Nienke Fleuren
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:C4013

Studenten beter in voorschrijven antibiotica dankzij e-learning?

Iris Lommerse
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:C4043

12 tips om studenten bij hun opleiding te betrekken

Lucas Maillette de Buy Wenniger
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:C4009

Medicatie voorschrijven lastig voor laatstejaars

Lucas Maillette de Buy Wenniger
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:C4010

Partydruggebruik onder Leidse studenten

Iris Lommerse
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:C4039

Interview

Fijne kneepjes van klinisch redeneren

Marieke Buijs
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:C4015

Het reilen en zeilen van Nederlandse studentjournals

Iris Lommerse
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:C4018

Analyse

Richtinggevend raamplan

Iris Lommerse
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:C4017

Opinie

Commentaar

Een rolmodel voor het leren

Joris J. Berkhout en Pim W. Teunissen
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D2991

Studeren in het buitenland

Michèle van Vugt en Gabor E. Linthorst
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D3258

Ter discussie

Decentrale selectie geenszins eerlijker dan loting

Sophie Merckelbach
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D2500

Dokter, laat meer van uzelf zien!

Rick T. van Uum, Esther de Groot en Saskia S.L. Mol
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D2977

Te weinig aandacht voor basisvakken in medisch curriculum

Jan Hindrik Ravesloot
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D3013

Prima dat basisvakken verdwijnen uit de opleiding

Richard P. Koopmans
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D3082

Onderzoek

Onderzoek

Behoefte aan uniforme kwaliteitscyclus van coschappen

Ingrid M. Nijholt, Micah L.A. Heldeweg, Johanna Schönrock-Adema en Paul L.P. Brand
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D3069

Klinische praktijk

10 tips

10 tips voor begeleiding tijdens coschappen

Robbert J. Duvivier en Renée E. Stalmeijer
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D3037

Casuïstiek

Latente tuberculose-infectie na coschap in India

Beatrijs B.N. Hoorweg, Arjan R. Jansz en Roland H.H. van Balkom
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D3000

Diagnose in beeld

Een sportieve coassistent met een pijnlijk onderbeen

Anouk H. van der Vossen en Mario Maas
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D3120

In het kort

Is mindfulness nuttig voor geneeskundestudenten?

Maurice A.A.J. van den Bosch en Gabor E. Linthorst
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D3365

Klinische les

Cv-building voor geneeskundestudenten

Eleonore M. Corazolla en Hanna R. Knotnerus
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D3003

Nieuwe technieken

Gebruik van de digitale stethoscoop in medisch onderwijs
Open

Leonie M. Bultje en Elize C. Newsum
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D3026

Perspectief

Historisch perspectief

De Student-t-toets is een biertoets

Jochen Cals en Bjorn Winkens
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D3204

Onderwijs

Medisch student zet geneeskundeonderwijs op zijn kop

Stijn A. Bos, Frans Mast en Lieuwe L. Kool
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D3001

Student-gedreven onderwijs

Mick J.M. van Eijs, Romée N. Casteleijn, Marleine L. de Weerd en Sander J.J. Bos
Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:D2998

Varia

Maak kennis met

Sophie Merckelbach

Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:B1517

Ruben Terlou

Ned Tijdschr Geneeskd. 2018;162:B1530