Minder verpleegkundigen per ziekenhuispatiënt is slecht voor zowel de patiënt als de verpleegkundige

Nieuws
R. de Vos
Leestijd
2 minuten
Citeren

Artikel

In de VS is er grote druk om het aantal ziekenhuispatiënten per verpleegkundige te vergroten. Daarbij is een ratio van 10:1 genoemd.1 Aiken et al. onderzochten het nadelige effect van zulke hoge ratio's.2

Reacties

Gratis Ask NTVG uitproberen?

Maak met 2 klikken een gratis account aan

Account aanmaken

Heb je al een account of een abonnement? Inloggen

Altijd toegang tot alle publicaties van het NTVG?

Abonneer vandaag nog!

Online toegang tot alle artikelen
Gepersonaliseerde alerts voor artikelen en dossiers
Artikelen voor opleiding en nascholing mét geaccrediteerde toetsen
Onbeperkt luisteren naar de NTVG-podcast
Antwoorden op al je vragen via de AI-toepassing 'Ask NTVG'

Neem het digitaal ntvg abonnement

€ 15,93 per maand!

Ik wil digitaal
NTVG nummer 4 2026
NTVG nummer 5 2026
NTVG nummer 6 2026