Gepubliceerd:
1235 deelnemers
Een 55-jarige vrouw geeft aan dat ze al maanden slecht slaapt. Ze heeft zelf al van alles geprobeerd: donkerdere gordijnen, slaapritueel intensiveren etc. Toch slaapt ze maar een uur of drie, vier per nacht. In het verleden is ze een keer opgenomen geweest vanwege een depressie, maar haar stemming is nu normaal. Aan medicatie gebruikt ze middelen tegen hoge bloeddruk, hormonale substitutie vanwege menopauzale klachten, maar geen antidepressiva meer.